Persconferentie en reis naar Phu Tho province

12 juni 2017 - Thành phố Việt Trì, Vietnam

Na een welverdiende goede nachtrust liep de wekker om 6.00 NIET af omdat ik de verkeerde dag geselecteerd had. Maar gelukkig werkte de innerlijke wekker van Susanne wel en konden we op tijd naar het ontbijt om 7.15 uur.

Na het ontbijt per bus naar het gebouw van de Bloedbank in Hanoi en ook nu weer een reisje waarbij de bromfietsen links en rechts langs de auto's schoten.

In de bloedbank eerst een rondleiding door de bloedbank en wat opviel dat er slechts 350cc bloed wordt afgenomen (en voor Esther) de zakken gewoon met een ballpoint worden beschreven.IMG_0110

Tijdens de rondleiding werd ik opgehaald voor het eerste interview en dat verliep eigenlijk wel heel goed.IMG_0423

Hierna werd de persconferentie gestart in de grote gehoorzaal waarbij zo'n 150 gasten aanwezig waren. Ca 100 Vietnamese bloeddonoren en de ca 40 internationale gasten.

Na de diverse presentaties was er gelegenheid om vragen ten stellen aan de organisatie en men wilde wel eens weten hoe het mogelijk was dat Mister Floris zoveel plasmadonaties heeft kunnen geven.

IMG_0426 Dus mocht ik wederom de microfoon ter hand nemen om uit te leggen dat ik al ruim 45 jaar plasmadonor ben en met een frequentie van 1 keer per maand, via 1 keer per drie weken naar thans elke twee weken werd het de aanwezigen duidelijk en volgde nogmaals een groot applaus! In de paar uur dat we daar aanwezig waren ben ik zo'n 20 keer met Vietnamese donoren op de foto gezet.

Na afloop van de personferentie was er een lunch en na de lunch zijn we vertrokken naar het hotel Viet Tri Garden hotel dat aan een groot meer ligt en vanwaar we vanavond gaan genieten van een Gala "Back to Hermitage" met weer speeches en traditionele kunstvoorstellingen en een gezellig samenzijn met de Vietnamese donoren.IMG_0108

1. Anneke:
    12 juni 2017
    Bijzonder allemaal hoor ! Een unieke ervaring, geniet ervan ! Groetjes en tot horens !
  2. Harry:
    12 juni 2017
    Leuk verhaal, maar goed dat Suzanne onrustig slaapt :)
    Nu lekker eten en hop naar de volgende dag, ontmoetingen, etc.
  3. Tiny en Frans:
    12 juni 2017
    Wat zullen jullie oren tuiten. Hebben jullie alles gefilmd?
  4. Esther de vos:
    19 juni 2017
    Hallo Floris, ik denk dat je al lang en breed thuis zit. Ik zit nu al je reisverslagen pas te lezen. wij waren vorige week op vakantie en helaas kon ik geen internetverbinding tot stand brengen. maar wat een geweldige ervaring en wat leuk om zo toch wat van deze bijzondere ervaring te kunnen meemaken. groetjes esther