Afscheid van Ha Noi

14 juni 2017 - Trần Hưng Đạo, Vietnam

Vanavond de laatste avond in Ha Noi voor de afsluiting van Wereld Bloed Donor Dag 2014. Na een workshop en een diner moesten we om 19.00 uur naar het nabijgelegen Conferentie centrum waar het afsluitende feest werd gehouden. Wederom met het hele gezelschap dat ik al eerder genoemd heb in mijn verslagen en nog een paar honderd andere aanwezigen.

Voorafgaand aan het feestelijke deel werd ik wederom kort geïnterviewd door de nationale TV en moest ik met de presentator van de showavond een paar vragen doornemen waarop het antwoord niet langer mocht zijn dan 30 seconden. Helaas moest Susanne deze avond weer missen omdat heftige buikloop haar parten speelde :-(

IMG_0167Tijdens de show werden er natuurlijk speeches gehouden door diverse dames die belangrijke posten innemen in de regering van Vietnam. Groot was mijn verbazing dat ik in mijn koptelefoon plotseling mijn naam hoorde noemen en kreeg ik een por in mijn rug dat ik op moest staan en een luid applaus vanuit de zaal te horen was.

Tijdens de avond werden ook alle 100 bijzondere donoren op het podium geroepen en kreeg elk een beeld en een ingelijste oorkonde mee naar huis.

Tegen het einde kreeg ik wederom een seintje om gereed te zijn voor het live-interview op de nationale tv-zender van Vietnam (de hele avond werd rechtstreeks uitgezonden) en werden mij drie vragen gesteld waarop ik kort antwoord moest geven.

--------

Beste lezers, het was een vermoeiende reis met heel veel tussentijdse reizen en veel indrukken, die zeker de moeite waard is geweest en waarvan ik (Susanne soms minder) van genoten heb.

Dit is het laatste verhaal van onze reis naar Vietnam. Wij gaan nu (lokale tijd 23.45 uur) naar bed omdat om 5.30 uur de taxi klaar staat om ons naar het vliegveld te brengen.

Met Vietnamese groet, Hakiki Hakiki

1. Harry:
    14 juni 2017
    fijne reis en we spreken jullie gauw weer.
  2. William van Leeuwen:
    14 juni 2017
    Voor straks een goede en veilige reis en een dikke kus aan mn vriendin !
  3. Anne-Marie:
    Goede terugreis!
    We zien jullie zaterdag (min of meer uitgerust :-p) wel weer!
  4. Tiny en Frans:
    16 juni 2017
    Goede reis naar huis en veilig thuiskomen!