Het laatste ochtend-programma

14 juni 2017 - Ha Noi, Vietnam

IMG_0161Vandaag weer vroeg op want om 7.00 uur met de bus naar het Ho Chi Minh plein met het Mausoleum en de tuin met historische gebouwen.

Maar eerst naar een hal waar de hele groep (100 donoren en internationale gasten) werden toegesproken door een hoog geplaatste commandant. Die vervolgens de 100 donoren en 8 andere functionarissen een ' medaille' heeft opgespeld.IMG_0151IMG_0166

Daarna naar het mausoleum, waar dagelijks duizenden het graf van Ho Chi Minh bezoeken. Omdat het hier tevens om een speciale groep ging werden wij los van de lange rijen opgesteld op het plein voor het mausoleum in keurige rijen (zoals dat in het leger nog steeds gebeurd). Ook hier weer toespraken en uiteindelijk na het opbrengen van een groot bloemstuk mochten we in rijen van twee het mausoleum betreden om vervolgens langs de graftombe te lopen waarin Ho Chi Minh ligt opgebaard.IMG_0152

Vanuit het mausoleum kom je verder door een tuinencomplex met historische gebouwen en is de buitentemperatuur intussen (het is dan 9.00 uur) opgelopen naar 35 graden met een luchtvochtigheid van 80% voor Susanne niet de meest ideale omstandigheden.

Dan terug naar het hotel voor de lunch en voor mij een chatsessie met vragenstellers via de website van de bloedbank Ha Noi.

1. Harry:
    14 juni 2017
    Ik neem 'de wekker gezet' :) zodat jullie rustig en op tijd de dag konden beginnen?